Koolhydraatarm 50 dagen programma

///Koolhydraatarm 50 dagen programma

Koolhydraatarm 50 dagen programma

Afvallen met het koolhydraatarm 50 dagen programma Gedurende 50 dagen elke week 2 kilo afvallen, zonder dat je hierbij honger hoeft te lijden, en daarbij ook nog eens een gezond en fit gevoel krijgen. Klinkt goed, toch?

Het Koolhydraatarm 50 dagen programma, ook wel het ͞KHA programma genoemd, belooft dit aan de mensen die graag binnen korte tijd willen afslanken. Maar wat is het koolhydraatarm 50 dagen programma precies, hoe werkt het, voor wie is het bedoeld en wat zijn de voor- en nadelen?

Wat is het koolhydraatarm 50 dagen programma?

De naam zegt het eigenlijk al: bij het koolhydraatarm 50 dagen programma is het de bedoeling dat je gedurende 50 dagen een dieet volgt waarin je je inname van koolhydraten sterk mindert. Dit doe je door middel van een speciaal e-book, waarin allerlei handige recepten, tips en adviezen te vinden zijn die je helpen om tijdens deze periode minder koolhydraten te eten.

Hierbij wordt vooral gericht op het vermijden van snelle koolhydraten, bijvoorbeeld suikers die je in producten als koekjes, snoepjes en taart vindt, maar ook in allerlei bewerkte producten waarin je ze misschien niet zou verwachten, zoals soepen en sauzen uit de supermarkt. Daarnaast mag je bij dit dieet zo nu en dan nog wel ͞goede͟ koolhydraten nuttigen, zoals die in volkoren brood, zilvervliesrijst en rijstwafels.

Het dieet is dus niet koolhydraatvrij, maar wel koolhydraatarm. Je eet ongeveer 50 gram goede koolhydraten per dag, en de rest wordt aangevuld met eiwitten en gezonde vetten.

In het boek vind je voor elke dag van het 50 dagen programma een dagmenu, bestaande uit zes eetmomenten. De recepten zijn koolhydraatarm en snel en gemakkelijk te bereiden, met uitgebreide instructies die je gemakkelijk kunt volgen. Doordat je elke dag andere gerechten klaar kunt maken met behulp van het boek, bevat het dieet veel variatie waardoor het niet snel gaat vervelen en dus gemakkelijk vol te houden is.

Daarnaast hoef je volgens het boek niet extra te sporten om af te vallen met het 50 dagen koolhydraatarm programma. Dit kun je aanhouden, maar om het afvalproces sneller te laten verlopen en je algemene gezondheid te bevorderen, is het aan te raden om toch een aantal keren per week minimaal een half uur te gaan lopen, joggen of fietsen.

Volgens de makers van het dieet kun je met behulp van het koolhhydraatarm 50 dagen programma elke week 2 kilo afvallen, waardoor je bij het volgen van het dieet dus snel resultaat zult zien. Wel wordt erbij vermeld dat de precieze hoeveelheid gewicht die je per week verliest afhankelijk is van je leeftijd, vetpercentage en huidig gewicht. Dit kan dus per persoon verschillen.

Bekijk het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma>>

In welke producten zitten koolhydraten?

Bij koolhydraatrijke producten kunnen we een onderscheid maken tussen twee categorieën: producten met veel ongezonde snelle suikers die zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel waardoor je minder snel verzadigd raakt, en producten met gezonde, complexe suikers die langzaam worden afgebroken en je dus langer een verzadigd gevoel geven.

Voorbeelden van producten met ongezonde koolhydraten, die tijdens het koolhydraatarm 50 dagen programma zo veel mogelijk worden vermeden, zijn:

  • Koek, snoep en taart
  • Tarweproducten, zoals wit brood, witte rijst en pasta
  • Melkproducten, in de vorm van lactose
  • Veel bewerkte producten in de supermarkt, zoals soepen, sauzen, vleeswaren, ontbijtgranen en kant-en-klaarmaaltijden.

In het 50 dagen koolhydraatarm programma mag je nog wel met enige regelmaat producten met langzame koolhydraten consumeren. Deze worden langzaam in je lichaam afgebroken en opgenomen, waardoor je sneller een verzadigd gevoel hebt. Deze koolhydraten zitten in producten zoals:

  • Volkoren- en speltproducten zoals brood, pasta en zilvervliesrijst
  • Quinoa
  • Boekweit
  • Groenten, peulvruchten en bonen
  • Noten en zaden

Waarom is het effectief om minder koolhydraten te eten?

Elke dag heb je energie nodig om lichamelijke processen te kunnen uitvoeren, zoals het laten kloppen van je hart, het opnemen van zuurstof en het op peil houden van je lichaamstemperatuur.

Daarnaast heb je natuurlijk energie nodig voor je dagelijkse bezigheden: werk, sport en huishoudelijke taken zoals boodschappen doen en schoonmaken. Al deze energie haal je uit je voeding, die we kunnen opdelen in drie macronutriënten: koolhydraten, eiwitten en vetten.

Eiwitten, ofwel proteïnen, zijn essentiële bouwstenen voor je lichaam, die je helpen bij het aanmaken van alle cellen in je lichaam, de opbouw van je spieren en de productie van botten, hormonen, kraakbeen, et cetera. Eiwitten vind je onder andere in vlees, vis, eieren, noten en bonen. Vetten zorgen voor een positief effect op je gezondheid. Ze geven je een goede bloedsomloop en minder kans op hart- en vaatziekten.

Hierbij hebben we het dan wel over gezonde vetten zoals in noten, avocado’s en vette vis, en niet over verzadigde vetten in frituursnacks, koekjes en chips. Je zou zeggen dat vetten de hoofdoorzaak zijn van de opslag van vet in je lichaam, maar dit is niet geheel waar. Veel mensen consumeren namelijk juist te veel koolhydraten, doordat ze door het eten van deze producten met veel snel opgenomen suikers niet verzadigd raken, en daardoor wordt het overschot aan energie opgeslagen in vet.

Daarnaast kunnen producten als wit brood, pasta en koekjes je hormoonbalans verstoren, waardoor je lichaam in de war raakt en vet op allerlei plaatsen in je lijf gaat opslaan.

Door koolhydraatarm te gaan eten en gezonde vetten en eiwitten als primaire energiebron te gaan gebruiken, wordt het voedsel dat je eet langzamer afgebroken en opgenomen in je lichaam, waardoor je langer een verzadigd gevoel behoudt en minder de behoefte krijgt om ongezonde dingen te gaan eten. Hierdoor kun je met weinig hongergevoel minder gaan eten, en zal je rond je buik, armen en benen vet kunnen gaan verliezen.

Voor wie is het koolhydraatarm 50 dagen programma?

Het koolhydraatarm 50 dagen programma is geschikt voor iedereen die graag snel en gemakkelijk een aantal kilo’s kwijt wil raken, en daarnaast ook wil profiteren van verschillende gezondheidsvoordelen. Het eten van minder koolhydraten heeft dus extra veel effect wanneer je regelmatig last hebt van de volgende klachten:

  • Moe, futloos en weinig energie gedurende de dag
    Koolhydraatarm 50 dagen programma

    Koolhydraatarm 50 dagen programma

  • Een opgeblazen gevoel
  • After-dinner dips
  • Een hoge bloeddruk
  • Slaapproblemen
  • Overgewicht
  • Bang om te beginnen aan een nieuw dieet waarbij je je constant hongerig voelt

Door de recepten van het koolhydraatarm 50 dagen programma klaar te maken, zal je merken dat je kunt afvallen en daarbij toch lekker eten. Je slankt af, maar hoeft hierbij niet constant hongerig te zijn. Daarnaast ga je je ook mentaal beter voelen en lekkerder in je vel zitten.

Voorbeelden van toepassingen van het koolhydraatarm 50 dagen programma

Misschien ben je gewend om ’s ochtends en ’s middags te ontbijten en lunchen met een paar boterhammen, tussendoor een paar koekjes of graanrepen te nemen, en ’s avonds te dineren met een bord pasta of een flinke portie aardappels. Je kunt je dan afvragen hoe je dieet er dan uit gaat zien wanneer je een groot deel van deze voedingsmiddelen zal moeten schrappen.

Bij het koolhydraatarm 50 dagen programma gaat het erom dat je zo veel mogelijk van je koolhydraten gaat vervangen door eiwitten en gezonde vetten. Denk bijvoorbeeld aan eieren, yoghurt met noten of groene smoothies als ontbijt; groene salades met avocado, pitten en zaden, een omelet of quinoa rijstwafels als lunch; en mager vlees, vette vis of kip met groenten als avondeten.

Tussendoor kun je bijvoorbeeld een bakje magere kwark, een handje nootjes of een stuk fruit nemen om je energieniveaus gedurende de dag op peil te houden. Zo heb je voldoende energie om de dag door te komen en je fit en verzadigd te blijven voelen.

Voordelen en nadelen van het koolhydraatarm 50 dagen programma

Aan elk dieet hangen natuurlijk een aantal voordelen en nadelen, die je tegen elkaar af kunt wegen om te kijken of het progamma voor jou de moeite waard is om te gaan uitproberen. Zo heeft ook het koolhydraatarm 50 dagen programma zijn voor- en nadelen. Dit zijn de voordelen op een rijtje:

  • Je ziet snel resultaat. Uit ervaringen van mensen die het koolhydraatarm 50 dagen programma hebben gevolgd, blijkt dat het dieet heel wat mensen heeft geholpen om in korte tijd een aantal kilo’s kwijt te raken. Het precieze gewicht dat je kunt afvallen is echter verschillend per persoon.
  • Het dieet is niet duur om te volgen. Voor €37 ontvang je het pakket met een e-book vol met recepten om elke dag te variëren met maaltijden en extra tips om koolhydraatarm te leven. De ingrediënten die je voor de recepten nodig hebt, zijn gewoon in de supermarkt te kopen en daarom ook niet heel prijzig. Dit in tegenstelling tot diëten waarbij je allerlei speciale producten moet aanschaffen: hierbij kan de prijs al snel oplopen.
  • De recepten die in het e-book staan zijn gemakkelijk te volgen en snel om klaar te maken. Zo hoef je je op doordeweekse dagen niet urenlang te gaan staan uitsloven in de keuken. Alle recepten zijn bedoeld voor één persoon, maar ze zijn gemakkelijk aan te passen op het hele gezin.
  • Het dieet is gemakkelijk vol te houden. Dit komt omdat je door veel gezonde vetten en eiwitten te eten langer verzadigd raakt, en daarnaast mag je ook nog zo nu en dan producten nuttigen die langzame koolhydraten bevatten. De gerechten die je eet zijn zeer gevarieerd, waardoor ze niet snel gaan vervelen. Zo kun je gewoon lekker blijven eten, zonder een hongergevoel te hebben gedurende de dag.
  • Je hoeft tijdens dit dieet niet excessief te gaan sporten, hoewel dit het afvalproces en de algemene gezondheid natuurlijk wel zal bevorderen.

Zoals bij elk dieet, kunnen er ook een aantal nadelen aan het koolhydraatarm 50 dagen programma zitten. Deze zijn als volgt:

  • Het lijkt leuk om in 50 dagen gewicht te verliezen, maar eigenlijk is het de bedoeling dat je hierna ook doorgaat met het aanhouden van een gezonde levensstijl. Wanneer je dit niet doet en terugvalt in oude patronen, zal het gewicht er weer bij aan komen en is alles voor niets geweest.
  • Houd je niet te veel vast aan de belofte dat je met dit dieet 2 kilo per week zult afvallen: de resultaten zijn zeer verschillend per persoon omdat ze afhankelijk zijn van je lichaamsbouw, je leeftijd en het gewicht waarmee je het dieet begon.
  • Het kan zijn dat je door minder koolhydraten te eten ook een stuk minder essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt, zoals vitamine C, vitamine B1 en B2, calcium, bètacaroteen, voedingsvezels en foliumzuur. Deze kunnen bijvoorbeeld worden aangevuld met voedingssupplementen.
  • Het is belangrijk om niet los te gaan met het consumeren van eiwitten. In grote mate kan dit zorgen voor een belasting van de nieren, met name bij mensen die van tevoren al lijden aan diabetes en een verhoogde bloeddruk. Het is daarom verstandig om hier een beetje mee op te passen. Kies altijd voor kwaliteitseiwitten.

Koolhydraatarm 50 dagen programma: wel of niet volgen?

Wanneer je een aantal kilo’s te zwaar bent en hier graag snel vanaf wilt, is het koolhydraatarm 50 dagen programma een prima dieet om te gaan volgen. Door de aanschaf van het handige e-book met recepten en tips voor koolhydraatarm eten, kun je meer leren over een gezondere levensstijl en op gemakkelijke en goedkope manier voedzame maaltijden klaarmaken voor jezelf en je familie.

Zo kun je binnen 50 dagen lekker wat vet verbranden om er goed uit te zien voor de zomer, en je daarnaast ook nog eens mentaal goed over jezelf voelen. Het dieet is gemakkelijk vol te houden omdat je veel variatie krijgt in je recepten en gedurende de dag langer een verzadigd gevoel behoudt door koolhydraten te vervangen door eiwitten en gezonde vetten. Bovendien hoef je koolhydraten niet helemaal uit te sluiten: elke dag mag je nog zo’n 50 gram van deze macronutriënten binnenkrijgen via gezonde ingrediënten.

Wel is het belangrijk om in je achterhoofd te houden dat je de 2 kilo per week misschien niet elke week zal halen, maar resultaat zien zal je zeker met het koolhydraatarm 50 dagen programma. Ook moet je je goed realiseren dat de kilo’s die je in deze 50 dagen verliest er niet voor eeuwig af zullen blijven: het volhouden van je gezonde levensstijl is essentieel om slank te blijven.

Bestel het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma>>

Door | 2018-01-08T20:05:18+00:00 27, december , 2017|Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Hoi, mijn naam is Lisette. Vanaf jongs af aan ben ik altijd erg bezig geweest met de gezondheid van mijzelf en anderen. Door de jaren heen heb ik hierdoor vele ervaringen en inzichten opgedaan die ik graag met je deel. Voor persoonlijk advies kun je altijd een bericht achterlaten.

Laat een reactie achter